Derrota a la pròrroga a la pista del Perfumerías Avenida

El duel s’ha decidit al temps extra després de l’empat a 72 al final del temps reglamentari.

Spar Girona | Dissabte, 21 Febrer 2026

L’Spar Girona ha perdut a la pista del Perfumerías Avenida per 83 a 79 en un duel molt igualat que s’ha allargat fins a la pròrroga després de l’empat a 72 al final del temps reglamentari. En un partit d’alternatives constants i amb diferències curtes durant molts trams, l’encert local en els moments decisius del temps extra ha acabat decantant el resultat.

Amb Iyana Martin liderant l’atac local, les accions de Bibby i els punts de Mariam i Klara han avançat les gironines (7-9). Les accions de Quevedo i Mariam a sota cistella han ampliat el marcador, però la feina de Cave i Zellous ha empatat el xoc a 13. Amb errades en atac, la cistella de Vilaró ha avantatjat el Perfumerías, però la pressió intensa de l’Spar ha portat a recuperar la pilota per, a continuació, anotar Carol el triple (15-17). A poc pel final, Carter ha castigat des de la llarga distància, situant el 15 a 20.

Màxima igualtat

L’inici del segon quart ha destacat per la intensificació de les defenses i, en conseqüència, l’anotació des de la línia personal, destacant també el 2+1 de Mariam Coulibaly i les accions ofensives de Virag Kiss (24-29). Amb el temps mort de Montañana, les castellanes han atacat la zona de les gironines amb un triple de Spreafico, però la defensa d’Arica ha portat l’exterior a anotar una entrada. Seguidament, l’Spar ha trobat una via d’escapament amb els triples de Carter i Bibby (31-40), però la intensitat de Virag Kiss ha tornat a situar les locals a només 5 punts (35-40). Després del temps mort de Roberto, el parcial de 7 a 4 ha portat Íñiguez a demanar un altre temps mort a 40 segons per a la mitja part (42-44), però el triple de Spreafico ha situat el +1 local (45-44).

Amb les instruccions a la mitja part, l’Spar Girona ha sortit per feina per revertir la situació i les accions de Bibby i Klara, i els dos triples de Coulibaly, han tornat a situar la màxima del partit (47-56), aturant Montañana el xoc. Carol, sota cistella, i Laura, des de la llarga distància, han situat la màxima del partit (49-61), però les locals han respost amb un parcial de 6 a 0 (55-61). Dit això, el triple de Mariam a pocs segons del final ha situat el 55 a 64.

Regan i Soriano han anotat els intents inicials de l’Avenida en l’últim quart, aturant ràpidament el partit Roberto (59-64). El triple de Quevedo ha calmat una mica el partit, però un Avenida en ascens s’ha situat a només 3 punts després de l’acció de Cave i el triple d’Iyana (64-67). Les bones defenses de les locals han frenat el nostre ritme ofensiu i Cave, sota cistella, ha situat les salamantines a només 1 punt (66-67). Els tirs lliures de Bibby han situat el +3 i, seguidament, un triple de Mariam a 2 minuts pel final ha fet que Montañana aturés el partit (66-72). Amb la pausa local, Iyana Martin ha anotat els dos atacs per tornar a situar el Perfumerías al partit, replicant el temps mort Roberto a un minut pel final (70-72). Magarity ha empatat a 11 segons pel final, i la jugada final ha portat Mariam a la línia personal. Dit això, els tirs han estat errats, arribant ambdós conjunts a la pròrroga (72-72).

5 minuts més

Amb cansament a les cames, les gironines han errat els atacs aconseguits amb rebot ofensiu. A l’altre costat, Regan i Iyana han castigat, situant el +3 local (75-72). Amb el rebot ofensiu, de nou de Bibby, les gironines han anotat els primers punts a la pròrroga (75-74) i, a continuació, els tirs lliures de Juste han avantatjat les nostres (75-76). Iyana, de nou, s’ha fet amb el pes ofensiu de les seves, convertint dues cistelles de molta classe (79-76), aturant Íñiguez el partit a 45 segons pel final. Carter no ha pogut convertir l’entrada i Iyana, des de la línia personal, ha augmentat l’avantatge. Dit això, la transició ofensiva nostra ha acabat amb un triple de Jocyte i amb temps mort de Montañana a 9 segons pel final (81-79). La falta a 6 segons pel final ha portat de nou Iyana a la línia, que ha tornat a castigar, imposant-se el Perfumerías Avenida per 83 a 79.