Derrota per la mínima en el primer partit de pretemporada

L'equip fa un gran partit en Torneig de Sant Julià de Vilatorta, que s'ha acabat enduent el Baxi Manresa, més encertat en els darrers minuts (73-72)

| Divendres, 26 Agost 2022

El primer matx de la pretemporada ha servit per agafar ritme i agafar la primera idea de com serà la plantilla d’Aíto García Reneses per disputar l’ACB per primera vegada en la història del club.

Al davant, un Baxi Manresa amb moltes cares noves, però encara sota les ordres de Pedro Martínez, que la passada campanya va realitzar una temporada històrica pels del Bages.

Malgrat ser el primer test, la intensitat no ha trigat a fer-se notar. Kameron Taylor ha demostrat fusta de bon defensor, amb diverses recuperacions en l’inici del partit, sumant també bons minuts en atac. Eric Vila, màxim anotador de l’equip amb 12 punts, ha demostrat haver tornat en bona forma. El primer període ha acabat amb un 20-16 favorable al Baxi Manresa.

Marc Gasol ha arrancat la pretemporada molt encertat des de la mitja i llarga distància. Ha seguit la seva estela Ondrej Hanzlik, que també s’ha estrenat avui amb la samarreta gironina, i ho ha fet amb un triple en els primers dos minuts que ha estat a pista. Al descans, el marcador reflectia un 40-36.

Durant la segona meitat les cames han començat a afluixar i la intensitat del principi ha anat minvant. Ha estat el moment d’entrar més en joc per a Quino Colom, un altre dels debutants en el dia d’avui. De fet, el base andorrà va realitzar el primer entrenament amb el grup tot just ahir al matí. Al final del tercer quart s’hi ha arribat amb un 55-54.

El pivot serbi Dušan Miletić, arribat a Girona aquesta setmana, també ha pogut disputar uns quants minuts de qualitat, posant múscul al pal baix. Pol Figueras, amb 25 minuts jugats, ha sigut el debutant que més estona ha estat sobre el parquet de Sant Julià. En els darrers minuts de l’últim quart, el gironins s’han trobat més còmodes i han gaudit del màxim avantatge (+7 punts). Tot i així, els homes de Pedro Martínez han sabut remuntar i l’encert els ha donat la victòria final per la mínima (73-72)

En total, en l’enfrontament d’avui han debutat 5 fitxatges: Taylor, Colom, Figueras, Miletić i Hanzlik. Els joves del planter, Ferran Díaz i Kevin Torres també han participat uns minuts. En el cas de Torres, ha estat la seva primera aparició amb el primer equip del Bàsquet Girona.

DECLARACIONS POST-PARTIT:

Aíto García: ‘Estic molt content. Hem entrenat poc, i encara hi ha jugadors sense conèixer els companys. Encara ens falten moltes coses, però hem fet un bon esforç i estem millor del que esperava’.

 

Comparteix