Prèvia: USK Praha vs Spar Girona

Spar Girona | Dimarts, 14 Octubre 2025

L’Spar Girona afronta aquest dimecres un dels partits més exigents de la temporada: visitar la pista del vigent campió d’Europa, el USK Praha. Roberto Íñiguez preveu “un partit amb màxim nivell” i remarca que demanarà a l’equip “que sigui ell mateix, que no s’arrogui i que faci la seva feina com a tots els partits, independentment del rival”.

El rival

Les txeques arriben al duel en un gran moment de forma. A més d’haver aixecat la Supercopa d’Europa després d’imposar-se a l’ESBVA (77-86), en la primera jornada de l’EuroLeague Women van superar amb molta autoritat el Tango Bourges Basket (55-77) a domicili, dominant tots els quarts i mostrant una enorme solidesa tant en atac com en defensa.

Amb una plantilla plena de talent, en el primer enfrontament van destacar jugadores com Valeriane Ayayi (21 punts i 7 rebots), Janelle Salaun (14 punts) i Pauline Astier, directora de joc amb 8 assistències. Més enllà dels noms, el seu punt fort és el joc col·lectiu i la intensitat constant. Íñiguez ho té clar: “El Praga és un equip molt bo, que està jugant molt bé. Van guanyar la Supercopa d’Europa i van guanyar molt bé al Bourges, amb molta solidesa. Saben què fan en tot moment, tant a davant com a darrere, amb molta intensitat. Nosaltres hem de seguir fent la nostra feina”.

L’equip

L’Spar Girona arriba a la cita després d’encadenar tres victòries consecutives: davant l’CAB Estepona i el Baxi Ferrol a la LF Endesa, i en el debut europeu contra el VBW Arka Gdynia. El conjunt gironí afronta el desplaçament amb ambició i la clara voluntat de competir des de la seva identitat.

Klara Holm també ha remarcat el nivell del partit: “Primer hem de saber que serà un partit molt complicat. Són les campiones de l’EuroLeague Women. El Praga té jugadores increïbles. Hem de ser nosaltres mateixes i jugar el nostre bàsquet”.