Victòria del FIATC Girona en el primer partit de la pretemporada

Primer Equip | Dissabte, 29 Agost 2026

El FIATC Girona ha iniciat la pretemporada amb bon peu després de superar el Cheshire Phoenix a Platja d’Aro (93-77). El conjunt dirigit per Moncho Fernández ha completat un partit molt seriós, mostrant un gran ritme de joc i una bona solidesa col·lectiva per adjudicar-se el primer triomf de la preparació.

El partit ha començat amb un intercanvi intens de cops i un joc molt vertical per part dels de Moncho Fernández, arribant a coincidir a pista amb cinc jugadors de la base en diversos moments. Dit això, l’encert exterior del Cheshire Phoenix ha tancat el primer quart a favor dels britànics (23-26). A la meitat del segon període, amb el marcador empatat a 31, l’equip gironí ha premut l’accelerador: un recital de Martinas Geben a la pintura —autor de 16 punts a la primera part— ha liderat un parcial demoledor per agafar una màxima distància de +15 (50-35) i marxar als vestidors amb un favorable 50-38. 

A la represa, el FIATC Girona ha mantingut la mateixa línia de solidesa i ha continuat eixamplant les distàncies. El bon treball de la base ha permès trobar situacions còmodes d’atac, amb minuts destacats per a Joan Esqueu —autor de set punts consecutius— i la direcció de Mac McClung per tancar el tercer quart clarament per davant (76-52). En els darrers deu minuts, l’equip de Moncho Fernández ha acabat de tancar el partit des de la línia exterior amb un gran protagonisme de Sergi Martínez, autor de tres triples consecutius que han distanciat definitivament els gironins. L’encert final de Pep Busquets ha sostingut l’avantatge i el partit ha acabat amb els joves del planter a pista (93-77).